sâmbătă, 12 octombrie 2024

Puterea de a dărui

     Întotdeauna mi-a plăcut să ajut persoanele aflate în dificultate. Am fost învățată din familie, din copilărie și avem o tradiție, mereu ne consultăm ce cauze să sprijinim. Ajutorul nostru ne ia ceva resurse financiare și timp, nu ne solicită foarte mult, dar cred din tot sufletul că dacă multe persoane se implică se poate face o diferență majoră.

    Acum sunt foarte multe organizații non-guvernamentale și fundații care au ca și scop întrajutorarea semenilor, iar acest lucru ne ajută foarte mult. Internetul , social-media sunt și acestea un factor important de înlesnire a capacității noastre de a fii la curent cu cauzele umanitare în care dorim să ne implicăm.

    Voi vă implicați în cauze umanitare? Credeți că este important? Cum vă raportați la acest subiect?

    Astăzi vă voi povesti câte ceva despre angajările mele în diverse campanii umanitare, sperând să vă determin și pe voi să ajutați în măsura posibilităților dumneavoastră. 

    De-a lungul timpului au fost multe proiecte de voluntariat și întrajutorare unde am ales să particip. Am văzut rezultate deosebite ale unor campanii și pot spune că sunt foarte optimistă. Așa cum am spus, ajutorul fiecăruia dintre noi poate fi minim, însă o promovare largă în rândul potențialilor donatori aduce beneficii importante. 

    Fiind activă în social-media, aleg să distribui toate cauzele în care cred. La un click distanță, progresiv, așa află tot mai mulți oameni și implicarea este pe măsură. 

    Nu observați o emulație, o dorință tot mai mare a oamenilor cu posibilități de a nu rămâne indiferenți la nevoile semenilor aflați în dificultate?! S-au realizat lucruri importante, au fost construite spitale cu dotări moderne, case, școli, biblioteci, toate aceste lucruri de care societatea are nevoie. Sunt nevoi esențiale de care unii oameni sunt lipsiți. Eu cred cu tărie într-o societate ideală, sunt o idealistă. O societate ideală în care toți oamenii să aibă acces la educație și servicii de sănătate necesare. Iar acest lucru se poate realiza numai cu implicarea unui număr cât mai mare de persoane, prin promovare, conștientizare, donații și voluntariat.

    În vremurile noastre, mai mult ca oricând, tinerii sunt îndemnați să facă voluntariat, acest lucru fiind un punct important în CV-ul lor. Cred că ideea provine mai ales din Statele Unite ale Americii și s-a răspândit în toată lumea. Dar la orice vârstă se poate face voluntariat.

    Proiectele în care m-am implicat de-a lungul timpului au fost din domeniile: cultură, educație, sănătate. Lucruri în care cred din toată inima, care îmi reflectă aspirațiile spre o lume mai bună.

    Ieri, 10 octombrie, a fost sărbătorită Ziua Mondială a Sănătății Mintale. Sănătatea mintală este un drept universal al omului. Obiectivul acestei zile este de a crește gradul de conștientizare a problemelor de sănătate mintală din întreaga lume și de a mobiliza eforturile în sprijinul sănătății mintale. De afecțiuni psihice suferă nu numai adulții, ci și copiii. La noi, cu ajutorul Fundației Metropolis, se construiește cel mai mare spital de psihiatrie pediatrică din România, chiar în curtea Spitalului Dr.Alexandru Obregia. Este înfiorător, 1 copil din 7 suferă de o tulburare de sănătate mintală, mai ales pe fondul consumului de droguri tot mai răspândit. Alte afecțiuni ar fi anxietatea și depresia. Trimite și tu ”FACEM” la 8864 pentru a dona 4 euro lunar sau donează în cont bancar.

    Altădată mă aflam într-o benzinărie unde am văzut că se strâng donații pentru Bursa de fericire. Este vorba despre campania ”Dăruiește Viață”. Cel mai cunoscut proiect este reconstrucția spitalului Marie Curie pentru copii cu boli grave. 350.000 de persoane fizice și 8.000 de companii au pus umărul pentru finalizarea Spitalului ce deservește în prezent specialități precum oncologie, chirurgie, neurochirurgie, terapie intensivă. Am donat cash, dar se poate dona și online, prin transfer bancar, prin SMS  (”SPITAL” la 8864 pentru 4 euro lunar). Puteți purta un tricou cu detaliile donațiilor prin SMS. Sau puteți achiziționa un produs din Raftul de fericire. Desigur, mă gândesc că știți că puteți dona și 3.5% din impozitul pe venit. Iar firmele, 20% din impozitul pe profit.

    Poate cea mai mare și cea mai cunoscută organizație pentru ajutorarea copiilor aflați în dificultate este Fondul Națiunilor Unite pentru Copii ( UNICEF), înființat în 1946. Zilele acestea, în parteneriat cu TVR, se desfășoară o campanie pentru copiii afectați de inundații, campanie numită ”Împreună facem bine”. Printr-o donație lunară, puteți ajuta acești copii să aibă acces la bunuri esențiale și vouchere sociale, protecție și asistență socială, materiale educaționale și rechizite școlare. Am donat și în alți ani. Dacă sunteți din București și circulați cu metroul, nu se poate să nu vă fi întâlnit cu echipa de fundraiseri UNICEF.

    Cea mai mare organizație independentă pentru protecția drepturilor copilului din lume este Save the Children International. Înființată în 1919, activează în peste 120 de țări, printre care și România. În țara noastră, ”Salvați Copiii” derulează activități în 14 județe și București. Scopul principal este apărarea și promovarea drepturilor copilului și asigurarea protecției copilului în acord cu Convenția Națiunilor Unite. Rezonez și cu obiectivele acestei organizații, de aceea am ajutat cu donații.

    Tot pentru copii, am mai cumpărat dintr-un magazin caritabil eSPERANȚA. Oferta este largă, sunt produse noi și de cea mai înaltă calitate, așa încât cu o achiziție profitabilă pentru dumneavoastră, puteți face și o faptă bună, să ajutați copiii cu afecțiuni grave. Magazinul pune la dispoziție cadouri personalizate. Chiar am luat de la ei și am făcut cadouri, iar primitorii s-au bucurat mult când au auzit că sunt pentru o cauză nobilă.

    Am fost sensibilă și la cauza refugiaților din Ucraina, pentru că am văzut ororile războiului.

    Pentru legătura dintre oameni și animale, am ales să promovez proiectul Dogtors , un proiect frumos în care cred din toată inima. Ei antrenează câini de asistență pentru persoanele cu dizabilități și alte nevoi speciale. Furnizează terapie asistată de animale. 

    Pentru salvarea și protecția animalelor, pe care le iubesc, am cumpărat din magazinul caritabil și am donat asociației Save our Paws

    Mie îmi place să ajut după putere prin donații, promovare și voluntariat. Cred că ar trebui să fie o trăsătură primordială a spiritului uman, puterea de întrajutorare. Acest sentiment de solidaritate umană este cel mai frumos. Îți umple inima de bucurie și speranță pentru un viitor mai bun al lumii noastre. Reflectând la gesturile de susținere a celor năpăstuiți, nu pot să nu amintesc de îndemnul părintelui Nicolae Steinhardt de a oferi orice semn de dragoste venită din inimă, ”Dăruind vei dobândi!”.

    În acest spirit, Depozitele Virtuale renunță la adaos și susțin reconstrucția caselor afectate de inundații din județul Galați. Este o problemă acută, la care Vindem-Ieftin.ro a ales să răspundă prin renunțarea la adaosurile comerciale pentru materialele de construcții,mobilizând peste 50 de francizați și angajați.

    În campania #reCONSTRUIMacasa , Vindem-Ieftin.ro ne propune și ofertele săptămânii la diverse materiale precum țiglă metalică, tablă cutată, panouri sandwich, polistiren, vată bazaltică. 

    Cred că este un gest important. Iată că tot mai mulți oameni se implică în salvarea semenilor aflați în dificultate. De ce să nu facem și noi diferența în viețile celor necăjiți? Pentru cei mai mulți dintre noi este ușor, iar mulțumirea sufletească este imensă. Este ușor și să critici și să judeci, dar să ajuți îți oferă o adevărată bucurie și este un gest cu implicații umane mult mai benefice. Lumea noastră ar fi mult mai bună dacă tot mai mulți semeni ar dori să sprijine cauze umanitare. Eu am enumerat doar câteva. Ce zici, te-ai implicat sau te vei  implica și tu pe viitor?

    Acesta este un articol scris pentru SuperBlog 2024, concursul bloggerilor la care m-am înscris și la care am participat și în câteva ediții trecute.

    A fost o adevărată plăcere să îmi amintesc, să organizez informațiile și să scriu, în speranța că entuziasmul meu este molipsitor.

Niciun comentariu: